Mely elektromos járművek (EV) voltak a legnépszerűbbek 2024 első félévében? José Pontes, az EV Volumes adatszolgáltatási igazgatója és az Autovista24 szerkesztője, Tom Geggus, együtt tanulmányozták a globális trendeket.
2024 júniusában közel 1,5 millió darabot adtak el, ami éves szinten 15%-os növekedést jelent a világszinten forgalomba helyezett elektromos autók számában. Az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) értékesítése mindössze 4%-kal nőtt 2023 júniusához képest, míg a plug-in hibridek (PHEV) kiszállításai 41%-kal ugrottak meg. A technológia elérte az 500 000 darabot, új rekordot állítva fel ezzel.
E két meghajtás együttesen a teljes globális autóipari piac 22%-át tette ki júniusban, amiből az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) önmagukban 14%-ot képviseltek. A tisztán elektromos technológia az elektromos autók forgalomba helyezésének 63%-át tette ki, ami azt jelenti, hogy a január és június közötti részarány 64%-on állt.
Az év első felében az elektromos járművek a világszerte forgalomba helyezett járművek 18%-át tette ki, amelyből a teljesen elektromos modellek önmagukban 12%-ot képviseltek.
A Tesla szerezte meg az első két helyet
A Tesla Y modell 119 503 forgalomba helyezéssel vezette a globális elektromosjármű-piacot júniusban. A második helyezett a Tesla 3-as modellje, amely az autógyártó szokásos negyedév-végi csúcsát kihasználva 65 267 kiszállítást könyvelhetett el.
Az amerikai autógyártó után a BYD hét helyet szerzett meg magának el az elektromos járművek júniusi top 10-es listáján. Az autógyártó célja, hogy felvegye a versenyt a belsőégésű motoros modellekkel, és az árképzési stratégiája egyértelműen még mindig kifizetődő.
Az új Li Auto L6 volt az egyetlen nem Tesla vagy BYD személyautó, amely bekerült a top 10-be. A középkategóriás SUV, amely mindössze harmadik hónapja van a piacon, 23 864 forgalomba helyezést könyvelhetett el, és ezzel júniusban a hetedik helyen végzett.
A BYD lenyűgöző teljesítményének csúcspontja az új Qin L volt. Az új modell már az első értékesítési hónapban a top 10-be került, 18 021 forgalomba helyezéssel. Ez a változat összefüggésben lehet a Qin Plus viszonylag visszafogott hónapjával, mivel mindkettő hasonló helyet foglal el az OEM kínálatában.
A Zeekr zászlóshajója, a 001-es modell lejjebb, a 16. helyen végzett a tabellán, 14 600 eladással. A modell közelmúltbeli frissítése egymás után a harmadik rekord eredményt biztosította. A Xiaomi SU7 szintén bekerült a top 20-ba, júniusban a 17. helyet szerezte meg. A szedán várhatóan 2024-ben is tovább kapaszkodik felfelé a legkelendőbb autók listáján. A top 10-es helyezés még az év vége előtt valószínűsíthető.
A GAC Aion Y és a Volkswagen (VW) ID.3 egyaránt új rekord pontszámot ünnepelhettek 2024-ben. A kínai crossover MPV 17 258 forgalomba helyezéssel a 13. helyen zárta a hónapot, míg a német ferdehátú 16 949 kiszállítást jelentett.
A Volvo sikert könyvelhetett el
A Volvo a top 20-on kívül aratott sikert. A nemrég bevezetett EX30 rekordot döntött 11 711 forgalomba helyezéssel. Miközben Európában stabilizálódnak a kiszállítások, a crossover már Kínában is piacra került, így várhatóan folytatódik a növekedési pálya. Hamarosan akár a top 20-ba is bekerülhet.
Egy másik modell, amely júniusban ragyogott, a Hyundai Ioniq 5. 10 048 eladást jelentettek, ami a legjobb eredmény tavaly augusztus óta. Hasonlóképpen az Audi Q4 e-Tron (10 825 darab) és az MG4 (12 410 darab) is az év legjobb eredményeit produkálta.
A Wuling mindkét legkelendőbb modellje, a Mini EV és a Bingo azonban kimaradt a top 20-ból. Évek óta ez volt az első alkalom, hogy a márka nem tudott egy modellt sem szerepeltetni a listán.
Ismerős dobogó
2024 első felében a Tesla Y modellje és a BYD Song tartotta magát az első helyeken. Eközben a Tesla 3-as modellje profitált a negyedév végi csúcsból, és a BYD Qin Plus előtt megszerezte a harmadik helyet.
Ez a hármas toplista megismétli a 2023-as és a 2022-es egész éves eredményeket. Nem tűnik valószínűnek, hogy az év végéig további változások történjenek. Ezért 2024 valószínűleg a harmadik egymást követő év lesz ugyanazokkal a dobogósokkal.
A következő pozícióváltás a hetedik helyen történt. A BYD Destroyer 05 folyamatosan feljebb lépett és helyet cserélt az Aito M7 modellel, amely így a nyolcadik helyre szorult vissza. A GAC Aion Y visszanyert néhány helyezést, a crossover MPV a 13. helyre küzdötte fel magát. Az erős júniusnak köszönhetően a VW ID.3 két helyezést javítva a 16. helyre tornázta fel magát.
És végül, a Changan Lumin gyenge hónapjának köszönhetően a BYD Tang (18.) és az Aito M9 (19.) is egy-egy helyezést javítottak. Ez a piaci trend azt mutatja, hogy a kis városi autók veszítenek jelentőségükből, miközben a teljes méretű modellek folyamatosan erősödnek.
A top 20-ban jelenleg az A- és B-szegmensből, valamint az E- és F-szegmensből is öt modell található. A Changan Lumin a 20. és a Zeekr 001 a 21. helyen áll, így a mérleg a nagyobb modellek javára billenhet.
Ezt a tartalmat az Autovista24 hozta el Önnek.
Felhívjuk figyelmét, hogy ez a cikk az Autovista24 oldalon angol nyelven megjelent eredeti fordítása, ezért kisebb nyelvtani hibákat tartalmazhat. A fordítás és az angol változat közötti eltérés vagy következetlenség esetén mindig az angol nyelvű változat az irányadó.