News

A legnépszerűbb elektromos autók világszerte 2024 első felében

Autovista24 | 19 nov 2024

A szerzőről

Autovista24

Autovista24 provides specialist information for Europe’s automotive decision makers. The platform hosts news analysis, original research, interviews, webinars, videos and podcasts. Autovista24 journalists combine proprietary data with timely research and analysis – all while tapping into Autovista Group’s pan-European team of automotive experts to ensure that users benefit from highly-relevant content.

Mely elektromos járművek (EV) voltak a legnépszerűbbek 2024 első félévében? José Pontes, az EV Volumes adatszolgáltatási igazgatója és az Autovista24 szerkesztője, Tom Geggus, együtt tanulmányozták a globális trendeket.

2024 júniusában közel 1,5 millió darabot adtak el, ami éves szinten 15%-os növekedést jelent a világszinten forgalomba helyezett elektromos autók számában. Az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) értékesítése mindössze 4%-kal nőtt 2023 júniusához képest, míg a plug-in hibridek (PHEV) kiszállításai 41%-kal ugrottak meg. A technológia elérte az 500 000 darabot, új rekordot állítva fel ezzel.
E két meghajtás együttesen a teljes globális autóipari piac 22%-át tette ki júniusban, amiből az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) önmagukban 14%-ot képviseltek. A tisztán elektromos technológia az elektromos autók forgalomba helyezésének 63%-át tette ki, ami azt jelenti, hogy a január és június közötti részarány 64%-on állt.
Az év első felében az elektromos járművek a világszerte forgalomba helyezett járművek 18%-át tette ki, amelyből a teljesen elektromos modellek önmagukban 12%-ot képviseltek.

A Tesla szerezte meg az első két helyet

A Tesla Y modell 119 503 forgalomba helyezéssel vezette a globális elektromosjármű-piacot júniusban. A második helyezett a Tesla 3-as modellje, amely az autógyártó szokásos negyedév-végi csúcsát kihasználva 65 267 kiszállítást könyvelhetett el.


Az amerikai autógyártó után a BYD hét helyet szerzett meg magának el az elektromos járművek júniusi top 10-es listáján. Az autógyártó célja, hogy felvegye a versenyt a belsőégésű motoros modellekkel, és az árképzési stratégiája egyértelműen még mindig kifizetődő.
Az új Li Auto L6 volt az egyetlen nem Tesla vagy BYD személyautó, amely bekerült a top 10-be. A középkategóriás SUV, amely mindössze harmadik hónapja van a piacon, 23 864 forgalomba helyezést könyvelhetett el, és ezzel júniusban a hetedik helyen végzett.

A BYD lenyűgöző teljesítményének csúcspontja az új Qin L volt. Az új modell már az első értékesítési hónapban a top 10-be került, 18 021 forgalomba helyezéssel. Ez a változat összefüggésben lehet a Qin Plus viszonylag visszafogott hónapjával, mivel mindkettő hasonló helyet foglal el az OEM kínálatában.
A Zeekr zászlóshajója, a 001-es modell lejjebb, a 16. helyen végzett a tabellán, 14 600 eladással. A modell közelmúltbeli frissítése egymás után a harmadik rekord eredményt biztosította. A Xiaomi SU7 szintén bekerült a top 20-ba, júniusban a 17. helyet szerezte meg. A szedán várhatóan 2024-ben is tovább kapaszkodik felfelé a legkelendőbb autók listáján. A top 10-es helyezés még az év vége előtt valószínűsíthető.
A GAC Aion Y és a Volkswagen (VW) ID.3 egyaránt új rekord pontszámot ünnepelhettek 2024-ben. A kínai crossover MPV 17 258 forgalomba helyezéssel a 13. helyen zárta a hónapot, míg a német ferdehátú 16 949 kiszállítást jelentett.

A Volvo sikert könyvelhetett el

A Volvo a top 20-on kívül aratott sikert. A nemrég bevezetett EX30 rekordot döntött 11 711 forgalomba helyezéssel. Miközben Európában stabilizálódnak a kiszállítások, a crossover már Kínában is piacra került, így várhatóan folytatódik a növekedési pálya. Hamarosan akár a top 20-ba is bekerülhet.
Egy másik modell, amely júniusban ragyogott, a Hyundai Ioniq 5. 10 048 eladást jelentettek, ami a legjobb eredmény tavaly augusztus óta. Hasonlóképpen az Audi Q4 e-Tron (10 825 darab) és az MG4 (12 410 darab) is az év legjobb eredményeit produkálta.

A Wuling mindkét legkelendőbb modellje, a Mini EV és a Bingo azonban kimaradt a top 20-ból. Évek óta ez volt az első alkalom, hogy a márka nem tudott egy modellt sem szerepeltetni a listán.

Ismerős dobogó

2024 első felében a Tesla Y modellje és a BYD Song tartotta magát az első helyeken. Eközben a Tesla 3-as modellje profitált a negyedév végi csúcsból, és a BYD Qin Plus előtt megszerezte a harmadik helyet.
Ez a hármas toplista megismétli a 2023-as és a 2022-es egész éves eredményeket. Nem tűnik valószínűnek, hogy az év végéig további változások történjenek. Ezért 2024 valószínűleg a harmadik egymást követő év lesz ugyanazokkal a dobogósokkal.

A következő pozícióváltás a hetedik helyen történt. A BYD Destroyer 05 folyamatosan feljebb lépett és helyet cserélt az Aito M7 modellel, amely így a nyolcadik helyre szorult vissza. A GAC Aion Y visszanyert néhány helyezést, a crossover MPV a 13. helyre küzdötte fel magát. Az erős júniusnak köszönhetően a VW ID.3 két helyezést javítva a 16. helyre tornázta fel magát.
És végül, a Changan Lumin gyenge hónapjának köszönhetően a BYD Tang (18.) és az Aito M9 (19.) is egy-egy helyezést javítottak. Ez a piaci trend azt mutatja, hogy a kis városi autók veszítenek jelentőségükből, miközben a teljes méretű modellek folyamatosan erősödnek.
A top 20-ban jelenleg az A- és B-szegmensből, valamint az E- és F-szegmensből is öt modell található. A Changan Lumin a 20. és a Zeekr 001 a 21. helyen áll, így a mérleg a nagyobb modellek javára billenhet.

Ezt a tartalmat az Autovista24 hozta el Önnek.

Felhívjuk figyelmét, hogy ez a cikk az Autovista24 oldalon angol nyelven megjelent eredeti fordítása, ezért kisebb nyelvtani hibákat tartalmazhat. A fordítás és az angol változat közötti eltérés vagy következetlenség esetén mindig az angol nyelvű változat az irányadó.

Önt érdekelheti még

Miért okoznak gondot a származási szabályok az európai gépjárműpiacon?

26 júl 2023

Új határidő közeleg az Egyesült Királyság és az Európai Unió autógyártói számára. A határidő elszalasztásával olyan mértékű vámokat vethetnek ki a járművekre, amilyenre a Brexit-tárgyalások...

Melyik kínai autómárkák lesznek sikeresek Európában?

29 ápr 2024

A kínai autóipari márkák célja az európai piac meghódítása, mivel bővíteni kívánják üzleti tevékenységüket. Az Autovista Group vezető közgazdásza, Dr. Christof Engelskirchen azt vizsgálja, az...

Mennyire fontosak az intelligens gyárak az autógyártás jövője szempontjából?

01 dec 2022

Az autók mellett az autógyárak is egyre okosabbak. Az Autovista24 újságírója, Rebeka Shaid a jövő gyárait vizsgálta. A digitális korban a gyártók és a beszállítók...

Igen, szeretnék feliratkozni az Autovista24-re!

* Kötelező


Regisztráljon, hogy megkapja a következő e-mailt:

Autovista24: az Autovista Ltd által naponta, angol nyelven küldött autóipari hírei, adatok és információk az Autovista24 webhelyéről.


Képpontok használatával követjük nyomon, amikor megnyitja vagy továbbítja az üzenetet, illetve rákattint az e-mailben található URL-ekre. Ezzel e-mailjeink teljesítményét és hatékonyságát mérjük. Ezt az Ön fent megadott információival és böngészési adataival kombinálva a marketinganyagaink személyre szabásának és hatékonyságának javítására, valamint webhelyünk felhasználói élményének személyre szabására használjuk fel. A regisztrációval hozzájárul ahhoz, hogy adatait kiválasztott e-mailek elküldése céljából felhasználjuk, illetve nyomkövető képpontokat használjunk. Az e-mailjeink fogadásához és a kapcsolódó nyomon követéshez adott hozzájárulását bármikor visszavonhatja, ha ezzel a hivatkozással megnyitja E-mail beállítási központunkat, és módosítja a beállításait. A személyes adatainak kezelésével kapcsolatos további információkért tekintse meg az Autovista Group adatvédelmi szabályzatát és az adatvédelmi szabályzatát.