William Glass (angol), Hanns W. Schwacke (német) és Helmuth H. Lederer (osztrák) megálmodói és úttörői vállalatunknak, rakták le alapjait a Glass’s, Schwacke és az Eurotax cégeknek, Vízióik olyan termékeket eredményeztek, amelyek majdnem egy évszázada az európai autóipari döntéshozatal élvonalában vannak.
Ma, az Autovista Cégcsoport – beleértve az elismert márka neveket a Glass’s, Schwacke, Eurotax és az Autovista brandeket vezető szerepet töltenek be a minőségi autóipari adatszolgáltatásban. Vezető gondolkozás és intuíció, páratlan autóipari szakértelem.
Adatainkat az emberek szakértelmével egyesítjük, hogy az ügyfelek pontos és hatékony piaci híreket kapjanak, lehetővé téve számukra, hogy a legjövedelmezőbb üzleti döntéseket hozzák.
1930-as évek
1933-ban William Glass először publikálja a „Glass’s Guide to Car Values” kiadványt. Ez a nyomtatott termék hamarosan a brit autókereskedők bibliájává vált.
1950-es évek
Hanns W. Schwacke ugyanezen egyszerű és sikeres ötletet alkalmazza Németországban, amikor a használtautó árakat tartalmazó listája az európai kontinensen elsőként megjelenik. Ezzel egyidõben Glass’s belép az ausztrál piacra.
1960-as évek
Schwacke kiterjeszti az üzletet szinte egész Európára. A nemzetközi „Eurotax” márkanév alatt Belgiumban, Hollandiában, Olaszországban, Ausztriában és Svájcban alakulnak leányvállalatok, ellátva a helyi kereskedőket és biztosítókat általánosan érvényes használtpiaci járműinformációkkal. A Glass’s haszongépjárművekre és motorkerékpárokra vonatkozó használtpiaci árkatalógust is kiad az Egyesült Királyságban.
1970-es évek
Megjelenik az első kalkulációs rendszer, amely javítási költségekre vonatkozóan tartalmaz részletes információkat a szakma számára.
Tételes alkatrészárakat és javítási költségeket, csere-normaidőket és javítási munkafolyamatokat foglal magában valamennyi márkára és típusra. Információt közöl a kisebb járműkárok használtpiaci értékbefolyásoló mértékéről.
1980-as évek
Az informatikai forradalom magával hozza a PC elterjedését a munkahelyeken. Az Eurotax és a Glass’s felismeri, hogy az új technológia a korábbinál több, részletesebb adatszolgáltatást és összetettebb metódusok átadását is lehetővé teszi. Az Eurotax telepíti az elsõ Autó Érték szoftvert. Az Autó Érték több mint 15 000 gépjármű kereskedőnél, és 50 000-nél is több felhasználói helyen válik alapprogrammá Európa szerte.
A Glass’s bemutatja a könyv elektronikus formáját és megvásárolja az „Editions Professionelles Glass SARL (EPG)-t, Franciaországban.
1990-es évek
Az Eurotax Magyarország Kft. megalapítása.
Az Eurotax és a Glass’s adatbázisa ipari szabvánnyá növi ki magát, immáron nemzeti szinten alkalmazzák különféle európai kormányzati szervek a gépjármű regisztrációs folyamat során. Újabb innovatív megoldások és rendszerek fejlesztése történik az iparág részére: bővül a javítóműhelyek eszköztára, illetve megjelennek a jövőbeni használtpiaci értéket előrevetítő megoldások.
2000-es évek
Az Eurotax és Glass’s egyesülését követően a cég európai piacvezetővé válik az autóipari üzleti adatszolgáltatásban.
2017-es év
EurotaxGlass’s csoport újraalakul, mint Autovista Group. Hazánkban Autovista Magyarország Kft. néven.
Az új név bevezetése új termékek bejelentése kísérte.
Élvonalbeli fejlődések, teljes digitális kínálat.
Társaságunk új neve a nemzetközi szintre kiterjesztett adatszolgáltatás jelképe.
2020-as év
EurotaxValue/ Expert programcsomag bevezetése.
Az első online korlátlan darabszámos, komplex programcsomag a piacon, amellyel minden gépjármű kategóriára készíthető értékelés, valamint a program tartalmazza a javítási kalkulációt is.
Üzleti tevékenységünk azóta is töretlenül bővül.
Sikerünk sarokkövei a folyamatos termékújítás és a modern informatikai technológiákba történő beruházás.
Öt új termékkel, termékskálánk digitális formába öntésével és az „Üzleti Információgyűjtő” részlegének bővítésével az Autovista csoport az autópiaci információszolgáltatás terén egy új viszonyítási pontot testesít meg.
Az Autovista cégcsoport számokban:
- Eurotax (1957) + Glass’s (1933): 90 évnyi tapasztalat
- 5 márkanév (Autovista24, Autovista, Eurotax, Glass’s, Rodboka, Schwacke)
- Jelenlét több, mint 30 országban 800+ munkatárs. 1990 óta Magyarországon
- 5.500 ügyfél
- Hazai használt piaci adatgyűjtés 1992 óta
- Havi 90-100.000 piaci adat
- Hazai új jármű árlisták, felszereltségek 1991 óta
- 85.000 árlista
- 55.000 felszereltség lista
- 130.000 járműtípus
- 14.000.000 felszereltség tétel
- 6.500 Piaci elemzés
- 3400 TCO
EGYETLEN HAZAI PIACI ADATGYŰJTÉSEN ALAPULÓ KATALOGIZÁLT, EGYSÉGES, KOMPLEX JÁRMŰINFORMÁCIÓS RENDSZER